W latach 2013-2015 Przedsiębiorstwo EL-IN Sp. z o.o. na zlecenie PKP Energetyka w ramach wykonawstwa zastępczego zmodernizowało około 40 km torów wraz z istniejącą infrastrukturą.
W zakresie robót znajdywały się:
szlak Bochnia – Brzesko – Okocim tor nr 1 (realizacja w latach 2013/2014)
szlak Bochnia – Brzesko – tor nr 2 (realizacja w roku 2015)
szlak Brzesko – Okocim – Biadoliny wraz z podg Biadoliny T1 (realizacja w roku 2015)
szlak Brzesko – Okocim – Biadoliny wraz z podg Biadoliny T2 (realizacja w latach 2014/2015)
W ramach kontraktu zostały realizowane następujące roboty:
-rozbiórka istniejących torów szlakowych i stacyjnych
-roboty ziemne, w tym:
-wykopy
-nasypy (wykonanie nasypu na szlaku Brzesko Okocim – Biadoliny, korekta łuku ok. 120tys m3)
-wymiana gruntu w podłożu
-zdjęcia górnej warstwy podtorza, podłoża
-przebudowa skarp nasypów
-profilowanie istniejących przypór ziemnych
-humusowanie skarp
-wzmocnienie podtorza, podłoża:
-dogęszczenie wraz z doziarnieniem
-wymiana gruntów – wbudowanie pospółki
-wbudowanie pospółki zbrojonej geosiatką komórkową
-umocnienie skarp przekopu przy torze nr 1 płytami ażurowymi na oporniku
-wbudowanie warstwy ochronnej
-budowa nowej nawierzchni torowej
-budowa nowych rozjazdów
-regulacja torów w profilu do obowiązujących warunków i standardów technicznych oraz dostosowanie istniejącej geometrii torów do prędkości Vmax = 160km/h
-reprofilacja szyn w torach szlakowych poprzez frezowanie oraz reprofilacja rozjazdów poprzez szlifowanie
-przebudowa przystanków osobowych na Sterkowcu, Rzezawie, Jasieniu Brzeskim oraz Biadolinach
-budowa odwodnienia szczelnego w postaci rowów otwartych oraz ciągów drenarskich
-instalacje sanitarne, odprowadzenie wód opadowych(zlewnie, separatory, przepompownie)
W dniu 22 stycznia 2016 roku został zakończony zakres robót podstawowych zasadniczych, obecnie trwają prace porządkowe, rozliczenia kontraktu oraz przygotowanie niezbędnej dokumentacji do odbiorów końcowych.