Przedsiębiorstwo EL-IN Sp. z o.o. na zlecenie zamawiającego PKP Intercity S.A. Zakład Centralny Dział Infrastruktury realizuje inwestycję pt: „Budowa stanowiska diagnostycznego do prób elektrycznych wagonów w Hali Napraw Elektrycznych na terenie Bocznicy Kolejowej Warszawa Grochów.” o wartości netto 3 117 000,00 zł.
W zakres robót weszły:
Roboty przygotowawcze:
– demontaż wskaźników torowych, szafy elektrycznej, rozdzielni 3 kV , połączeń kablowych i drobnego sprzętu instalacyjnego
– usunięcie warstwy ziemi urodzajnej (humusu) o grubości do 15 cm za pomocą spycharek
– pomiary przy wykopach fundamentowych w terenie równinnym i nizinnym
Roboty ziemne:
– wykopy liniowe o ścianach pionowych pod fundamenty, rurociągi, kolektory w gruntach suchych kat. III-IV z wydobyciem urobku łopatą lub wyciągiem ręcznym
– zasypywanie wykopów liniowych o ścianach pionowych w gruntach kat. III-IV
– zagęszczenie nasypów zagęszczarkami; grunty sypkie kat. I-III
Budynek stacji:
– budynek stacji z instalacjami elektrycznymi
– izolacje przeciwwodne ściany piwnicy z papy powierzchni pionowych na lepiku asfaltowym na zimno
– izolacje cieplne i przeciwwodne ściany piwnicy z polistyrenu ekstrudowego
– izolacje pionowe ścian fundamentowych z folii kubełkowej bez gruntowania powierzchni
– tynk cienkowarstwowy
– opaska budynku z kostki brukowej
W zakres robót weszły również wykonanie warstw odsączających z piasku w korycie na całej szerokości drogi, wykonanie i zagęszczanie mechaniczne, nawierzchnie z kostki brukowej betonowej, obrzeża betonowe na podsypce piaskowej z wypełnieniem spoin piaskiem; szafka potrzeb własnych, skrzynki i rozdzielnice skrzynkowe o masie do 50 kg, szafka rozdzielnicy RZ, przetwornica wielonapięciowa G1, połączenia kablowe.
Ponadto:
– układanie kabli o masie do 0.5 kg/m w korytach i kanałach elektroinstalacyjnych
– układanie kabli o masie do 5.5 kg/m w rurach, pustakach lub kanałach zamkniętych
– dostarczenie sprzętu BHP
– instalacja uziemiająca zewnętrzna
– montaż uziomów poziomych w wykopie
– złącza kontrolne w instalacji odgromowej
– badania i pomiary instalacji uziemiającej
– roboty ziemne – wykopy liniowe o ścianach pionowych pod fundamenty, rurociągi, kolektory w gruntach
Budynek stacji G2 i G3:
– opaska budynku z kostki brukowej
– instalacja uziemiająca zewnętrzna
– przetwornica wielonapięciowa G2
– wyposażenie elektroenergetyczne stacji G3
– pole SL i celka minusowa
– próby pomontażowe
– przebudowa torów nr 270 i 272